Kampania ulotkowa, bardzo podobnie jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja wśród narzędzi marketingowych, która przez cały czas się odnawia. Ale nie chodzi jedynie o ulotki: można również dostarczać bezpłatne próbki albo oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, oraz wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza możliwość skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (zobacz również: sprawdź więcej informacji o materiałach reklamowych dla firmy).
Schemat graficzny – ulotki reklamowe
Głównie trzeba wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki lub broszury, która ma być wykonana. W zależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, idealny rozmiar będzie się różnił. Jeśli na przykład zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, niewątpliwie lepiej będzie zaprojektować niezbyt duże ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, jednak jeśli marketing ma być dostarczona do domów, format może być większy (zobacz także: projektowanie graficzne). Kolejnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o sporym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Ważne jest także określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeżeli kierujemy go do młodej albo starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości fonty, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecam: https://www.whiteart.pl/oferta