Projektowanie graficzne to pojęcie, z którym zapoznajemy się, gdy zakładamy firmę, gdy potrzebujemy logo, wizytówek, papieru firmowego lub materiałów drukowanych wymagających projektu graficznego. Każda firma, marka, stowarzyszenie, oraz wydarzenie dąży do tego, aby ogólny wizerunek graficzny był najwyższej jakości, zapadający w pamięć, nowoczesny i oczywiście szybko znany. Dlatego projekt graficzny jest tak istotny w marketingu.
Cel projektowania tożsamości korporacyjnej
Głównym celem zintegrowanego projektu graficznego jest pozyskanie unikalnego, innowacyjnego i skutecznego podejścia na rynku (sprawdź również: zerknij na więcej informacji o agencji reklamowej i materiałach reklamowych). Powinien on prezentować się w jednolity sposób od pierwszego spojrzenia, tak aby klienci wiedzieli, o jaką firmę chodzi, gdy spojrzą na logo albo drukowane materiały promocyjne. Jeśli rynek nie rozpoznaje Cię na 1-szy rzut oka, rywalizacja jest o krok przed Tobą. Przy projektowaniu materiałów trzeba pamiętać o użytkowniku końcowym. Niezależnie od tego, czy projektujesz elementy do druku, czy do wykorzystania w sieci, możesz wpływać na odbiorców, zauważając różne zmysły (dodatkowe informacje: projektowanie graficzne). Oba rodzaje mediów gwarantują stymulację wizualną poprzez obrazy i typografię, ale różnią się radykalnie, jeżeli chodzi o zastosowanie pozostałych zmysłów. Weź do ręki czasopismo, kartkę z życzeniami lub miesięcznik, a zrozumiesz, co oznacza zmysł dotyku, który nie jest związany ze zmysłem wzroku. Możesz być stymulowany i przyciągany przez materiał, który wybierzesz, albo możesz być podekscytowany zapachem świeżo wydrukowanej książki. Projektując elementy stron internetowych, można wykorzystać technologię do zapewnienia emocji multimedialnych. Do prac internetowych można dołączać filmy wideo albo animacje, aby tchnąć w nie ciut życia. Można nawet włączyć dramatyczną ścieżkę dźwiękową, aby urozmaicić zajęcia.
Zobacz: www.aldo-kalendarze.pl/notes-reklamowy-a5