Reklama w Internecie – strony internetowe

Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem naszej kultury, a w związku z tym odgrywa też bardzo istotną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ich możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr , a ponadto powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, natomiast jej skuteczność zależy przede wszystkim od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (e-marketing). Właśnie dlatego w dobie Internetu w szczególności dużą rolę odgrywają specjalistycznie opracowane strony internetowe oraz dodatkowo atrakcyjne, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest właśnie jedną z najlepiej rozpowszechnionych metod reklamy, ponieważ nasza aktywność w dużej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama także musiała dostosować własne sposoby oddziaływania (konwersja). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język promocji jest zatem zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choć ma sprawiać wrażenie spontanicznej, jest wcześniej przygotowywana, a zatem również witryny internetowe muszą być wynikiem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.

Więcej: konwersja.

Categories: Uncategorized