Projektowanie opakowań to istotny krok – trzeba go stworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę bardzo często – jeżeli już nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie.
Przenigdy nie mamy drugiej szansy, ażeby zrobić pierwsze złudzenie (źródło informacji: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą produktów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z priorytetowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu tylko zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Musimy brać pod uwagę nie tylko użytkownika końcowego, ale również wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Powinniśmy również zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę bardzo często brakuje szczerości w określaniu, czym ze starannością jest oferowany przez nas produkt (polecamy: dodatkowe informacje o reklamie firmy). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Faktycznie w tym przypadku najczęściej kupujemy zwykłe herbatniki, a czekoladę musimy oczywiście dodać sami. Jest to również częste zjawisko w kategorii mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak ażeby nie oszukiwać klientów.
Więcej informacji na stronie: https://www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-dzienne