Reklama biznesu

Opakowania towarów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż tylko ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt graficzny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we słuszny sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze nigdy nie było tak ważne. Na półkach sklepowych bardzo dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może mieć kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt albo linię produktów spośród innych (zobacz również: projektowanie graficzne). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma przede wszystkim podłoże emocjonalne. Bez wątpienia piękny, atrakcyjny schemat graficzny nie wystarczy, jeżeli już za produktami nie stoi odpowiednia, akceptowalna jakość. Przyszłościowe marki są pokazywane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich sytuacjach opakowanie bezpośrednio demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to pierwszy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, ale także narzędziem logistycznym, dlatego ważne jest, aby było wytrzymałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania oraz zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, treść, elementy graficzne), oraz przygotowujemy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych produkujemy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeżeli asortyment produktów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnorakich formatów. Jest to niezbędne, ponieważ różne formaty opakowań towarów mogą mieć bardzo różne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (więcej informacji: dodatkowe informacje o materiałach reklamowych tworzonych dla firmy). O ile asortyment towarów jest dostępny jedynie w jednym schemacie, ten element jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga wykonania wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Wymagania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary krojów czcionek itd.) są dostarczane i sprawdzane przez klienta.

Warto zobaczyć: www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a5-z-notesem

Categories: Uncategorized
Tags: