Projektowanie graficzne i materiały reklamowe

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych umiejętności, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów a także uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim powinno się zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy zareklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie głównych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – treść kluczowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (polecam: przeczytaj więcej o tworzeniu materiałów reklamowych).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, aby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i spowoduje, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor reklamy ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre zastosowanie kolorów pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego całkiem dobrze używać go z namysłem. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (sprawdź również informacje na stronie: materiały reklamowe). Ważne jest, ażeby brać pod uwagę nie tylko wpływ barw, ale także ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Proste symetryczne kształty i linie są łatwiejsze w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Zobacz: www.aldo-kalendarze.pl/kalendarze-biurkowe-stojace

Categories: Uncategorized
Tags: