Jeżeli już reklama jest bardzo dobrze umiejscowiona, przemawia do pożądanej grupy docelowej i skłania ją do dokonania zakupu. Ażeby firmy, a zwłaszcza początkujące przedsiębiorstwa, nie zginęły w natłoku informacji, konieczne jest zapoznanie się z różnymi kanałami reklamowymi i wybranie dobrego medium reklamowego dla danej kampanii. W podjęciu decyzji mogą pomóc analizy konkurentów i grup docelowych, ale również szeroka wiedza na temat reklamy i marketingu dla świeżo założonych firm.
Materiały reklamowe
Sukces strategii reklamowej zależy w ogromnej mierze od rodzaju produktów promocyjnych i sposobu ich wykorzystania (zobacz również: materiały reklamowe). Dobrą właściwością artykułów promocyjnych, upominków i gadżetów reklamowych jako nośników promocji jest ich haptyczność. Podczas gdy reklama drukowana albo telewizyjna może jedynie opisywać lub przedstawiać reklamowane produkty lub usługi, za pomocą haptycznych nośników reklamowych można dotrzeć do klientów za pośrednictwem zmysłów, a przekaz reklamowy może stać się dosłownie namacalny. Dzięki zaangażowaniu zmysłu dotyku hasła reklamowe są nie gorzej i trwalej zapamiętywane (zobacz: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu materiałów reklamowych). Jak wskazuje agencja reklamowa – dobrze dobrane artykuły promocyjne w każdej chwili oferują zauważalną wartość dodaną dla odbiorcy, dzięki czemu są one używane przez długi okres czasu i regularnie, a nadrukowane logo firmy, dane kontaktowe albo slogan reklamowy są odpowiednio na prawdę bardzo często obecne i na długo zapadają w pamięć. Udana kampania reklamowa wymaga z dokładnością przemyślanego planowania a także równie starannej i konsekwentnej realizacji.
Sprawdź: http://www.iveno.eu/kalendarze-ksiazkowe-tygodniowe