Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z w szczególności niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy także w restauracji. Bardzo trudno w tak zaistniałej okoliczności wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I w jaki sposób pokazują badania, nie dobra obsługa jest główną przyczyną utraty klienta. Prawie 70% ankietowanych ludzi wskazało aktualnie na ten powód. Dlatego także coraz więcej firm, też na Śląsku, korzysta z możliwości dokładnego sprawdzenia standardów i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient lub mystery shopper slask dla firm na tym terenie.
Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców lub konsultantów. Przedtem przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, by dokonać zakupu, złożyć reklamację lub też poprosić o zilustrowanie jakiejś oferty. Np, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Bez wątpienia nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego misją jest głównie wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty powiązane z daną wizytą. Chodzi tu głównie o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy też indywidualne oceny. Dlatego również badanie odróżnia się obiektywizmem.
Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą więc wzrostowi poziomu obsługi, aby prawie każdy klient opuszczał konkretny sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.
Sprawdź więcej: mystery shopper slask.