Ważną częścią procesu pozycjonowania są wpisy do katalogów firm , a ponadto katalogów stron. Warto tutaj zaznaczyć, że spełniają one niejako podwójną rolę. Z jednej strony otrzymujemy przydatny link, a z drugiej możemy zaprezentować naszą firmę, stronę użytkownikom, którzy takie katalogi przeglądają.
Głównie powinnaś dodawać wpisy tylko do katalogów profesjonalną, czyli takich które przechodzą dokładną moderację i nie przepuszczają spamu. Dlaczego? Linki z takich katalogów nie będą miały wielkiej wartości, a zdarza się, że mogą się wręcz okazać problemem. Za to linki z dobrych katalogów mogą przynieść sporo dobrego. Wiele takich dobrych jakościowo katalogów pobiera opłatę przy dodawaniu wpisu – najczęściej poprzez sms. Bardzo ważne jest, żeby nie dodawać do katalogów takiego samego opisu, niemniej jednak w każdym momencie mieć ciut inny tekst. żeby nie pisać ogromnej ilości tekstów, można użyć synonimów w naszych raportach (adekwatnie je oznaczając) i później skorzystać z miksera, dzięki któremu będziemy mieli unikalne opisy do katalogów. Takie teksty powinny posiadać co najmniej 400-500 znaków, niemniej jednak ilość ta różni się w zależności od katalogu. Katalogi firm w bardzo wielu sytuacjach wymagają podania nazwy firmy, numeru NIP , a ponadto oznaczenia na mapie umiejscowienia. Dodawanie wpisów warto rozłożyć w czasie, priorytetowo jeżeli witryna nie była przedtem pozycjonowana (linkowania). Katalogowanie to bardzo ważny element pozycjonowania strony, niemniej jednak muszą mu towarzyszyć też inne działania seo – linki TrustRank, publikacje presell, strony zapleczowe itp. Wymienione funkcjonowania umożliwiają dywersyfikowanie profilu linków czyniąc go tym samym bardziej naturalnym.
Więcej informacji: http://kinderbueno.info.pl.