Czy warto inwestować w materiały reklamowe

Projektowanie opakowań to istotny krok – trzeba go wykonać w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę bardzo często – o ile nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze złudzenie.

Nigdy nie mamy drugiej szansy, ażeby zrobić pierwsze złudzenie (źródło informacji: projektowanie graficzne). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla budowy u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą produktów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z priorytetowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu wyłącznie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli już myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, musimy poszerzyć nasze horyzonty. Musimy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, ale też wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Powinniśmy też zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań na prawdę często brakuje szczerości w określaniu, czym z uwagą jest oferowany przez nas produkt (polecamy: dowiedź się więcej o firmowych materiałach reklamowych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Realnie w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę musimy oczywiście dodać sami. Jest to również częste zjawisko w kategorii mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.

Sprawdź również informacje na stronie: www.iveno.pl/kalendarze-dodatki

Categories: Uncategorized
Tags: