Opakowanie jest głównie opakowaniem dla produktu. Opakowanie gwarantuje integralność produktu w całym łańcuchu dostaw. Musi on zapewniać niezbędny poziom ochrony.
Pełni ona rolę nośnika informacji. Wpływa na preferencje konsumentów, np w zakresie zachowań zakupowych. Funkcje opakowań są bardzo zróżnicowane. A wymagania klientów są nieskończone (zobacz również: projekt graficzny). Projektowanie opakowań wymaga opracowania skutecznej koncepcji. Jakość projektu i zaprojektowania opakowania produktu jest ważnym elementem sukcesu marketingowego. Opakowanie jest w pewnym sensie znakiem rozpoznawczym produktu na półce sklepowej. Dodatkowo, opakowanie stanowi jeden z najważniejszych momentów kontaktu z klientem.
Schemat graficzny etykiety
Projekt etykiety produktu, dostosowany do marki i produktu, ma zasadnicze znaczenie w określeniu właściwego postrzegania produktu i marki – i musi to zrobić szybko, by nie tylko przyciągnąć, niemniej jednak i utrzymać uwagę nabywców. Projekt etykiety produktu może przyczynić się do sukcesu albo porażki marki, w zależności od materiału, z którego jest wykonana (dodatkowe informacje: dodatkowe informacje o materiałach reklamowych). A przy tym materiały etykietowe mogą pomóc w rozszerzeniu przesłania marki – na przykład zaangażowania w zrównoważony rozwój – dzięki zastosowaniu ekologicznych i nadających się do recyklingu materiałów etykietowych. Różnica między dobrym a rewelacyjnym projektem etykiety produktu tkwi w elementach wizualnych. Przyciągnij uwagę kupującego za pomocą wyrazistej ikony, jasnej palety kolorów albo nawet powtarzającego się wzoru – czegoś, co w tym samym momencie przyciąga uwagę i przyciąga wzrok.
Polecamy: www.iveno.pl/kalendarz-ksiazkowy-tygodniowy-a4-z-notesem