Logo, a zatem i sam projekt logo, jest jednym z najważniejszych elementów wzornictwa korporacyjnego – ogólnego wizerunku firmy lub organizacji. Stanowi on bazę albo warunek wstępny projektowania wszystkich publikacji (takich jak reklamy, broszury, oferty internetowe, produkty i ich opakowania itd.) oraz środków komunikacji (podpis poczty elektronicznej, papier firmowy), ponieważ wszystkie te elementy zawierają logo i mają je za podstawę.
Bardzo dobre logo jest bajecznie ważne dla firm, ponieważ jest rozpoznawalne i pozytywnie postrzegane przez zadowolonych klientów (dodatkowe informacje: dowiedź się więcej o reklamie firmy). Projektowanie graficzne logo musi być przemyślane i skrupulatne.
Projekt graficzny – logo firmy
Do wykonania logo wymaganie czegoś więcej niż jedynie długopisu i papieru. Jako wzór można wykorzystać rysunek, a pomysły na logo można zrealizować za pomocą odpowiedniego skryptu graficznego albo skryptu do bezpośredniego projektowania logo, których w internecie nie brakuje (więcej informacji na stronie: projektowanie graficzne). Produktem końcowym będzie logo w formie cyfrowej, które będzie można stosować w różnych rozmiarach i do różnorakich celów, np. na stronach internetowych, filmach, dokumentach i innych plikach. Zasada projektowania graficznego logo jest prosta: logo powinno jak najdokładniej wyrażać to, co reprezentuje dana marka. Niezależnie od tego, czy jest to marka sporej firmy, mniejszej firmy czy linii towarów, w każdym momencie istnieją charakterystyczne cechy, które można wykorzystać w logo. Często osiąga się to poprzez połączenie liter i elementów wizualnych. Logo może składać się z jednej lub kilku liter i/lub różnych elementów graficznych, przy czym o rozpoznawalności decyduje również zestaw barw.
Zobacz także: https://www.aldo-kalendarze.pl/kalendarze-biurkowe-stojace