Podczas jakiegoś zdarzenia na drodze, kiedy nasze auto zostaje zniszczone i nie można nim prowadzić dalej jazdy, konieczne jest, żebyśmy wymienili wszystkie informacje z ubezpieczycielem i poprosili go o samochód zastępczy, który będziemy mogli stosować na czas, aż nasze auto zostanie naprawione. Taki samochód powinien nam być wydany niezwłocznie, kiedy tylko dojdzie do wypadku albo stłuczki, a my jesteśmy w dobrym stanie zdrowia i możemy dalej prowadzić.
Wielu kierowców nie wie, że coś takiego im się należy i powracają oni o domu uszkodzonym samochodem albo od razu jadą do mechanika i czekają aż ten naprawi im samochód. Tymczasem nie należy wcale tego robić, bo w przeważającej części przypadków umowa na assistance umożliwia nam od razu otrzymać samochód zastępczy którym będziemy mogli kontynuować jazdę. Przydaje się to zwłaszcza wtedy, gdy gdzieś jedziemy i gdy bardzo nam się spieszy. W takich okolicznościach coś takiego jest zwyczajnie konieczne. Jak zgłaszać szkodę, żeby wydano nam zastępcze auto (zobacz: allianz samochód zastępczy.)? To jest bardzo zwyczajne, wystarczy wyłącznie, że zadzwonimy pod wskazany przez ubezpieczyciela numer telefonu i podamy swą lokalizację, numer polisy a także rodzaj szkody lub wielkość tych szkód. Za jakiś czas powinien być do nas przywieziony samochodów zastępczy, którym będziemy mogli kontynuować jazdę. Na pewno nie w każdym wariancie ubezpieczenia należy nam się coś takiego, dlatego trzeba szczegółowo czytać umowy przed podpisaniem i sprawdzać, czy nasza ma taką możliwość i czy dostaniemy auto na zastępstwo.
Sprawdź więcej: generali zgłoszenie szkody telefon.