Część firm ma aspiracje do tego, by działać dalej, a nie tylko lokalnie. Oczywiście są firmy lokalne, które nastawione są na dany rejon działania i oprócz niego nie wychodzą, bo nie posiada to sensu, niemniej jednak są także takie, które pragną działać globalnie. Przykładem globalnie działających firm jest np. Microsoft, Nike, Sony itp. Znaczy to, że w tych firmach poczyniona została internacjonalizacja przedsiębiorstw. Niekiedy firmy sprzedają produkty i usługi, które są faktycznie świetne w osobistej klasie i którymi mogłoby się zainteresować sporo osób. Dzięki temu mogą budować swoją markę i zdobywać inne rynki, a też zarabiać więcej. Firma z ambicjami, która woli się przez bez ustanku rozwijać i zarabiać więcej, powinna posiadać zatem świadomość tego, że w przyszłości powinno się pokusić się o to, by uderzyć ze swoją ofertą dalej.
Z zasady wygląda to prosto, ale właściwie każdy właściciel firmy, który chce się czegoś takiego podjąć, musi mieć świadomość tego, że Internacjonalizacja MŚP jest zadaniem kosztownym. żeby zrobić sobie odpowiednią reklamę, ażeby przekonać ludzi, że nasze produkty są tak bardzo dobre, że należy je sprzedawać na całkowitym kontynencie albo globalnie, należy włożyć kilka czasu i zaangażowania. Pomimo wszystko opłaca się to, bo de fakto dzięki temu można osiągnąć wielkie cele, które na swoich rynkach byłyby nie do osiągnięcia. Wprowadzając firmę na inne rynki, można oczekiwać dużego zwrotu z tej inwestycji, ale wyłącznie pod warunkiem, że oferowane towary lub usługi będą takiej jakości, że kobiety i mężczyźni z innych krajów będą skłonni je kupić. Internacjonalizacja MŚP daje ogromne możliwości, należy wyłącznie wiedzieć, jak ją z sensem przeprowadzić i co zrobić, by uzyskane efekty były jak najlepsze.
Zobacz tutaj: WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja.